Mavianne'nin Masalcı Anne Gülden Görgülü Güler ile Röportajı



Hangi çocuk uykuya dalmadan önce masal dinlemek istemez ki? Bizim oğlanlara masal kitabı okurdum, masalın bitmesiyle "anne ne olur bir masal daha" diye yalvarırlardı. Eminim çoğunuz kitaplar bittiğinde, uydurduğunuz masalları da anlatarak çocuklarınızın uyumasını sağlamaya çalışmışsınızdır. Anlatmaktan yorulduğunuzda artık bir kurtarıcınız var. www.hikayemasal.com'a tıklayarak Gülden'in çocuklar için yazdığı masallarını çocuklarınıza, dinletebilirsiniz.

Öncelikle Gülden'i tanıtayım size; O, Fizik Mühendisi bir anne. İş hayatına devlette başlamış sonra özel bir şirkette çalışmış ve iş değiştirmeye karar verdiği  dönemde bir rahatsızlık geçirerek iş hayatına bir süre ara vermiş ve bu dönemde, hamileliği süresince aldığı notlarını eşinin ve ablasının okuması, çok beğenmesi ve onların da desteğiyle   2013'te "Ege’nin Kitabı-Anne olunca her şey başka” adlı kitabını yayınlamış.  Bununla da yetinmemiş kendi yazdığı masalları dinleyebileceğiniz  hikayemasal.com adlı web sitesini kurmuş. 

Kitabın arka kapağında Gülden anneliği şöyle tanımlıyor;  "Anne olmak zor derlerdi, gerçekten de öyle; ben anne olmayı "kalp sızısı" olarak nitelendiriyorum. Anne olduktan sonra tanıştım bu duyguyla, heyecandan kalbimin attığı çok oldu ama kalp sızısı başka bir şeydi."
GÖRME ÖZÜRLÜ ÇOCUKLARIN MASALCI ANNESİ


Nasıl doğdu hikayemasal.com sitesi?  

Kitap çıkardık ya kendimizi bir şey olduk sandık. Oysa her eli kalem tutanın bastırınca parasını bir kitabı olabiliyor. İşe geri dönme arifesinde bir rahatsızlık yaşayınca uzunca bir süre evde kalmak zorunda kaldım. Aslında ilk önce masal kitabı çıkarmayı çok istemiştim ama resimli falan olunca maliyet artıyor. O yüzden de çıkaramamıştım. Biz de madem kitap yapamıyoruz bir blogda masallarımızı paylaşabiliriz diye düşündük. Biz dediğim eşim, ablam ve eşi. Ve sonuç ablamın eşinin büyük emekleri sayesinde www.hikayemasal.com oluştu. 
Seninle de tanışmamıza vesile olan İMZA:BEN kitabının geliri Türkiye Görme Özürlüler Kitaplığı'na  (TÜRGÖK) bağışlanmıştı. Senin sesli masallarını ilk duyduğumda bu kitaplığa ne güzel bir katkı olabileceğini düşünmüştüm. Gerçekten de çocuklara harika bir hizmetin olmuş. Senden dinleyebilir miyiz bunu? 

Aslında ilk başlarda ne yalan söyleyeyim görme engelliler hiç aklıma gelmedi. Bu da benim ayıbım. İlk aklıma düşüren sevgili Hande İpekgil oldu. Radyoda konuk ettiğinde beni, bu konuyu vurgulaması kafamda şimşekler çaktırdı. Aklıma düştü bir kere.
Bizlerin de bir mektup ile yer aldığımız İMZA:BEN kitabının gelirinin Türkiye Görme Özürlüler Kitaplığı (TÜRGÖK) bağışlanacağını ve  sesli kitap haline de geleceğini öğrenince onlarla iletişime geçtim. TÜRGÖK tarafından masallarımın bir kısmı 23 Nisan’da çocuklara verilmek üzere CD hazırlandı ve tam 254 çocuğumuza bu sesli masal CD'leri hediye edildi.

ANNE BABALARA FENALIK GELDİĞİ ANDA İMDATLARINA YETİŞMEK İSTEDİM

Bu masalları kimler seslendiriyor? Ben de talip olabilir miyim mesela bir masalı okumaya? Nelere dikkat ediyorsun masalların seslendirilmesinde? Ve neden sesli masal?

İsteyen herkes talip olabiliyor. Tek kriterim yavaş okumak ve vurgulara dikkat etmek. Bunun dışında sessiz bir ortamda telefona kaydedip göndermeleri yeterli. Ve tabi ki sen de talip olabilirsin ve beni çok mutlu edebilirsin.

İlk başlarda kendim ve yakın arkadaşlarımın seslendirdiği masallarımı zamanla tanıdığım tanımadığım bir sürü kişi seslendirmeye başladı. Ve bu bana terapi gibi geldi. Artık seslendiren arkadaşlarımla kocaman bir aile olduk.  Ve hayatın rutininde masalın gücü ile nefes bulduk.

Neden sesli masal kısmına gelince. Ben de bir anneyim ve masal okumaktan veya anlatmaktan fenalık geldiği zamanlarım bolca oldu. Öyle anlarda anne babaların imdatlarına yetişeyim istedim. 

Yazdığın masalları kurgularken dikkat ettiğin noktalar var mı? Neye önem veriyorsun?

Masal deyince aklıma ilk gelen, sıcacık bir soba ya da alev alev yanan bir şöminede çıtırdayan odunlar, yani masalsı bir ortam… Hayal gibi güzel, gerçek gibi etkili. Bu nedenle masalları kurgularken ilk dikkat ettim konu hayal etmeye teşvik etmesi ve masal bittiğinde de akıllarında gerçek bir şeyler kalması.  Yani hayal ederken bir yandan da bir şeyler öğrensinler istiyorum. Ama masallarımın hepsi için bir şeyler öğrettiğini söyleyemem, söyleyebileceğim tek şey korku ve endişeden uzak olmaları.
250 sesli masal olduk ve her hafta yeni masal eklemeye çalışıyorum. Seslendiren arkadaşlarıma masal yetiştirmekte zorlansamda masal yazmaktan büyük keyif alıyorum.

ANA BABA HİKÂYELERİ NEDEN OLMASIN?

Oğlun Ege ne şanslı ona hitaben yazılmış bir kitabı var. Çok fazla çocuğun sahip olamayacağı bir hediye bu kitap. Ege'nin kitaplarla arası nasıl? Senin masallarından en çok hangilerini seviyor?

Ege sanırım 2 yaşından itibaren hep kitap okuyarak uyudu. Yani elinde tuttu, resimlerini tek tek inceledi, arkadan gelen sesimiz ile de kitabın içine girip hayaller kurdu. Ege kitapları çok sevdi. Hepsini defalarca okuttu. En sevdikleri sanırım biçerdöverlerin, traktörlerin ve hayvanların bol bol olduğu çiftlikte geçen hikâyeler oldu. Şimdilerde ise kitabını kendisi seçen ve okuyan 9 yaşında bir çocuk Ege. Yine beraber kitap okuyoruz ama artık herkes kendi kitabını okuyor.
Masallar Ege ile ortak projemiz.  Gerek konuyu belirlerken gerekse masalı yazarken en büyük destekçim olur kendisi. Masalların Ege’de ayrı bir yeri oldu hep. Akışını değiştirebildiğiniz, onunda katkıda bulunabildiği, istediğimiz kadar uzatabildiğiniz, kitaplardan sonra uykuya geçişteki son durak masallarımız her şeyden önce bizim.
Ege yatmadan önce hala zaman zaman masal dinliyor. En çok hangisini sevdiği konusu oldukça zor.  Birçok masalda ana fikri kendisi verdiği için o masalları daha çok sevdiğine eminim. Okumayı biraz daha yavaş ve vurguları yerinde yaptığında o da masal seslendirenler arasına katılacak.

hikayemasal.com'da büyüklere de hikayelere yer vermişsin. "Ana Baba Hikâyeleri" bunları da sen mi yazıyorsun? Yoksa kendi hikâyelerini yazıp gönderenleri de yayınlıyor musun?

Ana baba hikâyeleri de masallardan sonra çıktı. Madem çocuklara masal yazıyorum büyüklere neden olmasın dedim. Hikâyelerin tamamı hayal ürünü. Kafamda kalan kırıntılardan gün ışığına çıkanlarla bir anne modeli veya baba modeli yaratarak yazdım birçoğunu. Anne ve babaları kendi hikâyelerini yazmaya teşvik edebilirsem biz büyüklerinden de sıkıldıkları zaman okuyacakları daha çok hikâyeler olacak. Her biri hepimizin hikâyesi. Hepsinde kendimizden bir şeyler bulacağımız aşikâr. Hedeflerimin arasında bu hikâyeleri geliştirmek var.


8 Yorumlar

  1. Çok teşekkür ederim, kocaman öperim.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel hayallerini gerçekleştirmiş bir hanım. Yolu açık olsun.

    YanıtlaSil
  3. Her zaman hayranlikla izledigim gurur duydugum arkadaşım. Daima hayallerinin pesinde onlari gerceklestirebilmen buyuk mucize. Umarim yaptiklarin hepimize ilham kaynagi olur. Sonsuz başarılar seninle olsun.

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar güzel . Ben de okuma hep masallar anlatırım uyurken. O kadar çok aklımdan kurgulanmış masaları var ki yazsam mi diye dusunmusumdur zaman zaman. :)

    YanıtlaSil
  5. Gülden Hanım'ın çalışmalarını ben de sosyal medyadan takipteyim.Yaptıkları için gerçekten yürekten bir tedbiri hakediyor.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir çalışma olmuş. Emeği geçen herkesi kutluyorum. Masallarla büyüyen çocukların çok farklı yetiştiklerine inanıyorum.Çalışmanın görme engellileri de kapsaması harika.Bir ekip yararlı bir çalışmaya gönül vermiş ve başarmışlar. Örnek bir çalışma.

    YanıtlaSil
  7. Bihaberim ben bundan. Ne güzel bir paylaşım olmuş. Ve ne faydalı tür gök için çalışma yapmanız. Ben de her gece bir masal uyduruyorum. Napim bir masalla yetinmiyor. Maksim gorkinim anneannesi gibiyim. Her gece bir masal buluyorum. Sanıyorum baya bir tecrübe kazandım:)

    YanıtlaSil
  8. Değişik zamanlarda farklı yorumlar yazdım. Sanırım hiçbiri ulaşmadı.

    YanıtlaSil