Bugün oğlum Kemal Fahir'in 19. Yaşgünü,
Bu vesileyle halaları, amcaları, kuzenleri, anane ve dedeyi iftara çağırdım,
Tam 14 kişi olacağız kısmetse,
Davet sofrası kurmaya bayılırım,
Yorulsam da değiyor,
Kalabalık bir aileyle yemek yemenin keyfi başka birşeyde yok,
Ramazanın bereketini hissediyor insan,
Herkese ağız tadıyla bir iftar diliyorum,
 Sahur için yaptığım bu kabak böreği çocuklara sebze yedirmenin mükemmel bir formulü,
İçinde kabak olduğu vurgusunu yapmazsanız da değişik bir börek yediklerini düşünebilirler,
Sibel verdi tarifini, çok da kolay,
 2 yufkayı ince şeritler halinde kesiyorsunuz, bir kaseye 1 çay bardağı süt, 1 çay bardağı sıvı yağ ve 2 yumurta kırıp karıştırıyorsunuz, 2 adet de kabağı rendeliyorsunuz içine, 100 gr kadar da peynir biraz da dereotu hepsini yufkaları da katıp karıştırıyoruz,
Yağlanmış bir fırın tepsisine  döküyoruz karışımı,
Büyük yuvarlak borcama koydum ben,
 170 derece ısıtılmış fırında pişiriyorsunuz,
Harika oluyor gerçekten de,
Afiyet şeker olsun,
 Görüntüsü de lezzeti de güzeldi,
Gece yatmadan yaptım sahurda ısıttım,
Çocuklar kabak diye burun büktüler önce ama,
Yiyince "aaa tahminimden güzelmiş" i duymak süperdi :))
Gelelim Bademli Pilav'a
Bu akşam iftara misafirlerim var malum,
Pilavımı özenerek yaptım,
Mahocumun pişirdiği Tandır'ın yanında sunulacağı için şöyle şık birşey olmalıydı,
Ben de bademli pilavda karar kıldım,
Çiğ bademleri 15 dk sıcak suda beklettim, kabuklarını soydum,
Kuru kuru kavurdum, rengi pembeleşince tereyağı ekledim,
Yarım saat suda beklettiğim pirinçlerin nişastasını akıttım iyice yıkadım ve süzüp içine kattım,
Ve 10-15 dk kavurdum,
Daha sonra et suyunu ekledim,
Tuzunu da,
Harlı ateşte pilav göz göz oluncaya kadar pişirdim,
Sonra kısık ateşte suyunu çektirip,
Pişince şöyle bir karıştırıp,
Üzerine kağıt havlu örtüp kapağını kapadım,
Üzerine de sofra bezi örtüp bir kenara demlenmesi için bıraktım,
3 kase pirinç,
4 kase et suyu
tuz
bir su bardağı bedem
Tereyağ
 İFTAR MENÜSÜ:
-Kremalı Mercimek Çorbası
-Kuzu Tandır
-Bedemli Pilav,
-Taze Barbunya Zeytinyağlısı
-Köz patlıcam kırmızı biber salatası,
-Su böreği (anneciğimin ellerine sağlık)
-Kadayıf (yine annemden)
-Karpuz
-Fahir'in Doğumgünü Pastası

6 Yorumlar

  1. Bademli plava bende bayilirim ellerine saglik bu arada kucuk beyinde dogum gunu kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  2. Canım hepsi iştah açıcı görünüyor
    Ellerine sağlık
    Hepinize afiyet olsun
    Selamlar🌺🌸🌷🌹💐

    YanıtlaSil
  3. Fahir'e mutlu yaşlar dilerim....sen de evlatlarının hep güzel günlerini gör Fatmacım...kabak böreği de bademli pilav da ilk fırsatta denenecek...
    Çook öptüm...

    YanıtlaSil
  4. Süper bir börek ve şahane bir pilav,ellerinize sağlık....menü muhteşem...delikanlının doğum günü kutlu olsun....nice yaşlara...hayırlı iftarlar...

    YanıtlaSil
  5. Muhteşem hepsini deneyeceğim. Ellerine emeklerine sağlık Maviannem:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık mavi annecim, sağlıklı mutlu nice güzel yaşlarınız olsun hep birlikte...

    sevgiler

    YanıtlaSil