23 Nisanda Kolasin sokaklarında yürüyüş yaparken çocuklar neşeyle top oynuyorlardı,
Onların 23 Nisan Bayramını kutlayıp fotoğrafladım,
Her dilde çocuk çocuktur değil mi?
Arkadaşım Ayşen'in annesinin Kolasinli olduğnu öğrenince şaşırdım, mutlu oldum,
Onun Kolasinli olduğumu bilmiyordum gittiğimde, 
Babası da Plevjia'lıymış,
Onun da buralara gelip görmesini isterim,
Yemyeşil şirin bir yer burası, havası da tertemiz.....
 Rijeka Tara aşağıdaki köprünün bulunduğu yerin adı,
Doğa harikası bir yer,
Türkiyeye de benziyor buralar,
Yemyeşil ağaçların, karlı dağların bulunduğu yerler buralar,




 Dökük binalar da dekor gibi aralara serpiştirilmişti Kolasinde,
Cafeler önlerine atmışlardı masalarını,
Pek kimse olmasa da müşteri bekler halleri vardı,
Sanırım havanın biraz daha ısınması gerekiyor buraların dolması için,


Kayak kiralayan kıyafet satan kulübeler dizilmişti sıra sıra,
Kayak merkezi olan Kolasin de buralar mevsiminde eminim dolıp taşıyordur,
Kar varken buraların daha güzel olacağından hiç kuşkum yok,
 Plevjia müslümanların yaşadığı bir yerleşim,
Bu evlerin arasında camiyi görünce sevindik birden :))
Gerçi sadece mezarlıkların ortasında kilise gördük,
Onun haricinde ne bir kilise ne de camiye rastlamıştık,


 Eski Yugoslavyada Sırpça ve Hırvatça konuşuluyormuş,
Şimdi ise, Bosna Hersek'te Boşnak, Sırpça ve Hırvatça,
Makedonya'da Makedonca ve Arnavutça, TürkçeT
Kosava'da Arnavutça, Türkçe, Sırpça,
konuşuluyormuş,

Balkanlarda en güzel tatil Hırvatisyanda Dubrovnik te yapılırmış,
Orası deniz kenarı ve harika bir tatil yöresiymiş,
Tam ben bunları öğrenirken,
Nehirim ve Nazlıcım da oradaymışlar meğerse,
Onlara iyi tatiller diliyorum,

Tabi bu arada işler güçler yoğundu aslında,
Bizim eğitim programının bir gününde de saha ziyareti vardı,
Plevjia'daki termik santralde bir denetim gerçekleştirdik,
Türk kahvesi ikram ettiler fabrikada,
Gökşin ile birbirimize baktık ve keşke biz yapsaydık da bol köpüklü bir kahve içseydik dedik  :)
Saha çalışmamızdan bu eğlenceli fotoğraflarla ve çözüm önerileri ile döndük,
Eski bir teknoloji ile çalışan bu termik santral, malesef sınır değerlerinin çok üstünde hava emisyonu veriyor,
Atıksu arıtma tesisi ise sözkonusu bile değil,
Durum içler acısı,
Yakın bir zamanda önerilerimizi umarım hayata geçirirler ve o güzelim hava ve doğal kaynaklar kirlenmez,



Kolasin çam ormanları ile çevrili ve Bjelasica Dağı kayak turizminin cazibe merkezi,





Podgorica Havaalanın'dan İstanbul aktarmalı Ankara'ya döndük,
Dönmeden Podgorica'yı gezelim istedik,
Ben kentin heryerindeki robot heykelleri görünce şaşkınlığımı gizleyemedim,
Melih Gökçek buraya gelmiş sanırım diye düşünmedim değil :))
Buradan esinlenip Ankara'ya Çiftlik Kavşağına robot heykeli koyma ihtimali geldi aklıma,
Şehrin her yerindelerdi bu heykeller inanılır gibi değildi,
Acaba Podgorica'lılar nasıl karşılamıştı bu heykelleri merak edip durdum,
Ankara'daki Robot Heykellerin Atalarını buldum Podgorica'da !!!
Bir haftalık Karadağ ziyaretimiz bitip de Ankara'ya geri dönünce,
"İnsanın evi gibisi yok" dedim tabi,
Güzel memlekette yaşıyoruz herşeye rağmen...


1 Yorumlar

  1. Hem fotoğraflar, hem aydınlatıcı bilgi için teşekkürler. Beraberce gezmiş gibi olduk.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil