Bugün gazeteyi okurken Ahmet Hakan bir makaleden bahsetmiş, açıp okudum,  hoşuma gitti. Sizlerle paylaşmak istedim bir kısmını, tüm yazıyı okumanızı da tavsiye ederim.
 
 Bu vesile ile Hayırlı Ramazanlar diliyorum herkese.
 
"Oruç da susar, oruç da acıkır. Orucun susadığı ve âb-ı hayat gibi kanamadığı su, Kur'an sesi, acıktığı namaz, örtündüğü merhamet, kuşandığı giyindiği, Allah adının yükseltilmesi, yani cihattır."
Sezai Karakoç (Oruç da Acıkır)
 
Sıcak Ramazan günlerinde güneşte çalışmak zorunda kalıp oruç tutanlara kolaylık diliyorum. Ofiste olmak rahat bu yıl klima da olduğu için serin serin oturuyoruz. Eve gidince de yemek hazırlamaya mutfağa giriyorum vakit geçiyor. Şükür bu Ramazana da sağlıkla eriştik. Allah tekrarına erdirsin.
 
Elimden düşüremedim Ahmet Ümit'in Bab-ı Esrar'ını. Tatil dönüşü uğradığımız İzmir Optimumda cep boyunu aldım. 2008'de yayınlanan bu kitabı okumakta geç kalmışım. Mevlana aşkım depreşti yine. Ramazana da uygun bir kitap oldu bu anlamda. Tekrar o güzel felsefeyi okumak iyi geldi ve bloğumda gördüğünüz üzere yana iliştirdim. Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.....
Keşke bu dizelerdeki gibi O'nun dediği gibi olabilsek. "Hoşgörüde deniz gibi ol, Ayıpları örtmede gece gibi ol" nasıl güzel öğretiler. Hiç değilse Ramazanda uygulasak bu güzel davranışları.

2 Yorumlar

  1. çok güzel bir yazı evet oruç sadece aç kalmak değil sabretmek
    Hayırlı ramazanlar diliyorum arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. harika bir kitap,nefes kesici.Bazı zamanlarda -benim için-kalp ağrısı olmuştu.Ramazanınız mübarek olsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil