Benim için İftar Sofrası hazırlamak bir zevk,
Ramazan davetlerle güzelleşiyor bence,
Nasıl Olmuş?
Bu sorumu daha yemeği ağızlarına atıp çiğnemeye başlayınca soruyorum ya,
Mahocum ölüyor gülmekten,
"Daha insanlar lokmalarını yutmadılar "diyor,
Ama hoşuma gidiyor yaptıklarımla ilgili beğeni cümleleri duymak,
 Beğeni demişken, hünkar beğendi, çok beğenildi :))
Mahocumun patlıcanlı kebabı süperdi,
( Ramazanın başından beri yapıp da fotoğraflamayı unutmadığım mamalar bunlar)


Oooo unutmadan, aşağıdaki tavuklu sarma böreğini anlatmalıyım,
Gül,  tarifini verdi,
Tavsiye ederim,
4 yufka lazım bunun için,
Aralarını yağlıyorsunuz, ortasına tavuklu, cevizli içi koyuyor fırınlıyoruz,
Pişince 2 bardak tavuk suyu döküp yumuşayan böreği rulo yapıyor,
Üzerine yumurta sürüp tekrar fırınlıyoruz,
Dilimleyip serviz yapacağımız tabağa alıp, üzerine sarımsaklı yoğurt ve biberli yağ döküyoruz,
Tek kelime ile nefisti....
 (Sibel için aşama aşama fotoğraflanmıştır)

 Pişip de rulo yapılırken eliniz yanıyor biraz, sıcak sıcak aman dikkat !





 


 Biber sarma da çok şık görünüyordu,
İçine beyaz peynir koduğumuz közlenmiş biberleri sarıyoruz,
 Bu tarif de hazır baklava hamurundan kıvırma,
Görünüşü tam not aldı, ancak şerbeti fazla tatlıydı,

 kesme Maraş Dondurma ile ervis yaptık,
Kaşarlı, pastırmalı pide,
Kaşarlar fazla geldi,
Hamur da biraz kurudu fırında, ama sahurda sıcak sıcak yemek yine de güzeldi,

Yemek sitelerine teşekkürü bir borç bilirim,
O kadar güzel fotoğraflar ve tarifler paylaşıyorlar ki,
Duyarsız kalamıyorum,
Tariflerini alıp uygulamak için can atıyorum,
İlk kez denesem de her birini, değişik yemekler yapmak hoşuma gidiyor,
Sizi de bekleriz efenim İftar yemeğine,
Kapımız açık,
Bir akşam Tanrı Misafiri olarak gelin,
Çat kapı yapılan iftarlar daha sevap diye bilirdim ben çocukken :))

7 Yorumlar

  1. şu oruçlu günde harika bir post olmuş:)))) tavuklu böreği mutlaka deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  2. Tavuklu böreği mutlaka denemem lazım çok lezzetli görünüyor. Dİğer yemeklerinde sunumları çok şık olmuş,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. O tavuklu börek mutlaka denenecek...

    Ben bu yıl çok tembeldim,hiç yeni bir şey denemedim.Dün bir ramazan pidesi yaptım o kadar.

    Ben o patlıcanlı kebabı bir kaç kez yaptım ama senden daha detaylı bir tarif istiyorum. Mesela patlıcanlar ve köfteler önceden hafif de olsa kızartılıyor mu?

    YanıtlaSil
  4. Ne diyeyim ki Maviannem, sen elinde sihirli bir asası olan peri gibisin...
    Enerjin ve mutluluğun daim olsun canım...
    Bu arada yemekleri tatmaya bile gerek yok...
    Benden görünüşleriyle bile tam not aldılar:)
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Tavuklu sarma çok ilginç, eminim çok lezzetlidir.

    YanıtlaSil
  6. Maviannem, sadece hünkar beğendi değil hepsi muhteşem. Ellerine emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Deniz Yıldızı..30 Temmuz 2013 09:25

    Üf üf üf..döktürmüşsün canım arkadaşım.
    Sadece fotoğrafları bile iştah açmaya yeter..Burma kadayıfın da nefis görünüyor..en güzeli emek harcanarak yapılan bu güzel sofrada ramazan birlikteliği..hepinize afiyet olsun, ağız tadınız bozulmasın. Bu arada bence sen denenmiş blog tarifleri adıyla da bi blog aç..:=))

    YanıtlaSil