Ünye'de benim çocukluğumun geçtiği evimizin karşısında Müze Ev,
Son sahipleri olan Meliha Teyzeyi tanırdım,
Onlardan çok önce ise bir Kaptan yaşarmış onun eviymiş,


 Restore edildi ve Ünyelilerin eski tarihi eşyalarının bağışları ile bu müze oluşturuldu,
Bağış yapanlara belediye birer plaket vermiş,
Onların arasında babam (Canbula Muharrem) da bulunuyor,

 Tarihimizi yaşar hali ile burada görmek hoşuma gitti,
Aslında ne kadar zarif ne kadar ince bir mimari varmış,
Yazık olmuş bu güzel mimariye,
Şu anda o kadar çirkin yapılar var ki Ünye'de görünce insan utanıyor,
Onlara izin verenlere iyi dileklerde bulunuyorum her seferinde !!







Ünye'ye  bir müze kazandıran , emeği geçen herkesi kutluyorum....

7 Yorumlar

  1. Fato'cum o güzel Ünye'den yine güzel fotoğraflarla ayrılmışsın. Müze evi de çok beğendim.
    Dilerim bana da bir kez daha gitmek kısmet olur Ünye'ye...

    YanıtlaSil
  2. Sizinle adım adım Ünye'yi geziyoruz, çok güzel oluyor.Oraya yolum düşünce yapılacaklar listem hazırlanıyor böylece.

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel olmuş canım...
    Diğer yandan böyle bir müze evi, daha önceki yaşanmışlıkları ile biliyor olmak da çok önemli...Eminim senin için çok daha anlamlı ve etkilidir...
    Sevgiler gönderiyorum canım...

    YanıtlaSil
  4. İnsanın kendisinin ya da bir yakınının emeği olması toplumsal projede çok gururlandırıcı.Tarihe imza atmış oluyorsunuz.Güzel bir bilinç.Bu arada iç mekan resimleri biraz daha büyük olsa sanki daha iyi olacak..Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. düşünceler çok güzel paylaşım için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Unue muze ev annemin t yzesi Meliha teyzeye aitti. Kendisinin vasiyetiydi. Bınu gercekleştirmek anneme nasip oldu. Beg ndiğinize cok sevindim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meliha teyzeyle komşuyduk zaten mekanı cennet olsun
      müze de gerçekten Ünyeye yakışır oldu
      sevgiler

      Sil