Metroda, otobüste, mağazada hiç tanımadığınız kişi yanınızda hapşırıyor,
Ne yaparsınız?
İçimden ona "Çok Yaşa"demek geçiyor,
Ancak, hiç tanımadığım birine dönüp de, bunu söylemenin  doğru olup olmayacağını düşünüyorum aynı zamanda,
Çoğu kez içimden söylüyorum "Çok Yaşa" diye,
Bazı alışkanlıklarımızdan vazgeçmek zor ne de olsa,
Sanki söylemezsem hapşıran çok yaşayamayacak gibi geliyor niyeyse...

 "Buket Uzuner HANDİYSE'ler GÖTÜRSÜN SENİ!"
Şu anda elimde Buket Uzuner'in Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları SU var,
Kitap gerçekten de güzel ve sürükleyici gidiyor,
Ama benim dikkatimi çeken birşey oldu,
HANDİYSE
Bu nedir?
Kim kullanıyor ki, günlük hayatta, "neredeyse veya hemen hemen" yerine "handiyse" yi,
Neredeyse 2 sayfada bir cümlede handiyse geçiyor,
Bu da beni şaşırttı.

Dün hava 15 dereceydi Ankara'da,
Bugün için yağmurlu 5 derece olacağını söyledi meteroloji,
Sabah evden çıkmadan "üşümekten korktuğumdan" (Sema'nın kulakları çınlasın) kalın giyindim,
Şu anda ise günlük güneşlik bir hava ve hamam gibi kaloriferleri yanan bir ofis var elimde :)
Ben ise sıcaktan bunalarak çalışıyorum,
Akşama karla karışık yağmur yağmazsa küseceğim,
Banane oynamıyorum!!!!

(Bu 3 farklı konuyu birbirinden ayırmak için kenar süsü kullanayım dedim. heh heh heh.Nasıl olmuş?)

8 Yorumlar

  1. :)) ben de içimden derim hep tanımasamda... Handiyse kim kullanır bilmem ve hiç duymadım kullanan. Bizim buralar hep soğuk hala millet bende dahil kırılıyor hastalıktan. Artık bahar gelsin güneş açsınnnnn :)) öperim.

    YanıtlaSil
  2. 13-14 yaşlarında Kızılay'da karşıdan karşıya geçerken hapşurmuştum.Yanımdan geçen bir bey durup 'sana çok yaşa demeyeceğim,sağlıklı yaşa'demişti.hiç unutmuyorum bunu.****handiyse kelimesini hiç duymadım ben de****Bugün oğlum spor ayakkabılarını giymek istedi,'hava çok soğuk olacak,yağmur yağacak botlarınla git' diye zorla botları giydirdim.sonuç malum:)

    YanıtlaSil
  3. Handiyse yi hiç bilmem. Ankara nın havası beni de bıktırdı ya, palto giydik sıcak oldu çıkardık donduk ortası yok...

    YanıtlaSil
  4. Ben bazen üyzlerine de derim, tanımadığım kişler de olsa. Çok yaşasın herkes. bir kere geliyoruz şu dünyayayı. Çok ama güzel yaşayalım öyle değil mi? :))

    YanıtlaSil
  5. Kimi zaman sessiz,kimi zamanda sesli uzaktaki biri bile hapşursa diyorum,''çok yaşa ,sağlıklı yaşa'',alışkanlık olsa gerek.
    Handiyse bilmiyorum ama okuduğumda hadi neyse gibi algıladım,komik oldu...:)
    Buralarda da hava sabahları günlük güneşlik iken öğlene doğru kararıp,yağmur yağmaya başlıyor.Yine de çok soğuk değil.
    Kenar süsleri hoş olmuş,sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. kenar süsün çok güzel olmuş:)) handiyse^ye ben de takılmıştım...

    ben içimden çok yaşa diyorum hihihi
    sevgiler ve iyi hafta sonları kankim

    YanıtlaSil
  7. Su kitabını ben de okudum canım, kitap baştan sona tuhaf, fantastik gelmişti bana, o yüzden hiç kullanılmayan tuhaf bi kelimenin yer alması da HANDİYSE! normal olmuş:)))
    Üşümekten bu kadar korkarken Karsta yaşasan napardın acep Fato'cum:))) Burda bugün itibariyle diz boyu karımız oldu yine.

    YanıtlaSil
  8. haaa bu arada çok yaşa canımmmm:)))

    YanıtlaSil