Mahallemizde eski evler çoktur,
Yakın tarihe kadar da bu evlerde yaşanılırdı,
Şimdi bizim evin karşısındaki ahşap ev Müze Ev oluyor,
Restorasyon çalışmaları tamamlanmış, bahçe düzenlenmesi yapılıyordu,
Seneye gittiğimde içini de ziyaret etmeyi umuyorum,
Müze Evin son durumu için bir TIK
Hacı Emin Yokuşunun sağındaki 4 katlı sarı bina bizim ev

Acı Su ile ilgili anılarım çoktur benim,
Bir tık
Ünye'de içmesuyu olarak her mahallede bulunan hayrat su çeşmelerinden doldurulan sular içilir,
Evden bidonlarla gider acısu doldururuz,
Şimdinin damacana suyu sokaktaki bu çeşmelerden akar Ünye'de bedava !

En çok da böyle içmeyi severim
Sahil gezmemizden sonra soluğu dondurmacıda alırız,
Cumhuriyet Meydanındaki Şah Dondurma ,
İlkokul arkadaşım Süleymanın dükkanıdır,
Her yıl çocuklarla buradan dondurma alırız,
Bizimkiler öyle alıştılar ki,
Arkadaşına gitmedik bu yıl,
Hadi dondurma alalım dediler ve son gece dondurmamızı da yedik,
Dedem Ünye'nin ilk kaptanlarındanmış
Babamı bu çapanın yanında görüntüledim,
Bu çapa meydanın girişinde yolun kenarında yer alıyor,
Ve altında şunlar yazıyor "Admiraltı Çipolu Deniz Demiri"
Pamuk şekerci amca,
taaa benim ilkokul yıllarımdan beri bu işi yapıyor
Bazen de macun satardı,
Renk renk macunları tahta çöplere sarıp verirdi,
Görünce bir fotoğrafını çekmeden edemedim,
Cumhuriyet Meydanında ışık ve su gösterisi,
Güzel bir görüntü yaratıyor,
Ama gündüz çocukların ıslanmasına ve onun altına girmesine büyükler pek de engel olamıyorlar :))
1 haftalım Ünye tatili sona erdi,
Bol bol hatıra biriktirip dönmek güzel oluyor,
Bunlar beni 1 yıl idare ediyor :)))

9 Yorumlar

  1. Geçmişe yolculuk... Ne güzel :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel yapmışsın canım memleket hasretini gidermişsin.Çeşme başı görüntüne bayıldım:)

    YanıtlaSil
  3. herseyin iyi gecmis olmasi ve hatiralik resimler coook güzel,pamuklu seker hmmmm:)sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş, ne güzel gezmişsiniz... İnsan nasıl huzurla doluyor değil mi?

    YanıtlaSil
  5. Gittim sayende oralara sağol Mavi Anne'cim, iyi tatiller :)

    YanıtlaSil
  6. kanki perşembe günü gidiyoruz... Ama bu kez hüzünlü gidiyoruz.

    En çok da çeşmelere elimi dayayıp su içmeyi özledim.

    Çook öptüm

    YanıtlaSil
  7. ŞİFA OLSUN YARASIN ÇEŞMEDEN İÇTİĞİN SU.

    YanıtlaSil
  8. Tarih kokan eski sokaklari ben de cok severim. Hele muze evler gercek bir hayati anlattigi icin cok ilginc oluyor. Tatil sonrasi yaptiklarini hatirlayip gulumsemek ne zevkli oluyor degil mi?

    YanıtlaSil
  9. Çok güzell hepsi.bende çeşme başı görüntüsüne bayıldımm:)Allah içine sindirsin Maviannecimm.

    YanıtlaSil