Bir dostunuz evine yeni bir şey almış,
Çok beğenerek aldığı belli,
Siz gerçekleri söyleme pahasına ona,
"Hiç beğenmedim, benim zevkime uygun değil" der misiniz?


"Çok beğendim" demezsiniz yalan söylememek adına
"Güle güle kullan canım" deyip,
Politik bir cümle ile konuyu geçiştirir misiniz?

Ben her zaman ikinciyi seçerim,
Almadan önce fikrimi sorarlarsa kendi zevkime göre birşeyler öneririm,
Ama, beğenip aldıkları birşey için olumsuz bir cümle kurmam,
Kurulmaması gerektiğini düşünürüm,
Neden ben illa doğru söyleyeceğim diye karşımdakini kırayım ki?

Malesef böyle düşünmeyen doğrucu davutlukla,
Fikrini söylemeyi ilk vazife gören kişiler var,
Bana göre ise,
En önemli şey karşımdakini kırmamak, gücendirmemek,
Duymak istemediklerini söylememek,

Hep şöyle derim oğullarıma,
Olumsuz cümle kurmayı azaltın,
Aklınızdan geçse de sık söylemeyin,
Olumlu cümleler kurun,
Hem kendinizi hem de çevrenizdekileri bunaltmazsınız bu şekilde...

16 Yorumlar

  1. Şekercim kim sıktı senin canını yine, doğrucu davutluk adı altında kalp kırmaya çalışan çok insan var.

    YanıtlaSil
  2. Bende size katılıyorum,ayrıca doğru kişiden kişiye göre değişebiliyor ama bazı çok bilen daha doğrusu bildiğini sanan önyargılı dar görüşlü insancıklar,çoğu zaman insanları,insanların beğenilerini anlamaya çalışmak yerine eleştiriyorlar çünkü böylesi çok daha kolay
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  3. MAVİLİM BENDE SENİN GİBİYİM,ASLA KARŞIMDAKİNİ İNCİTEMEM...VE HERLKEZİN ZEVKİNE DE SAYGILIYIMDIR.....HERKEZİN AYRI ZEVKLERİ VAR ÖYLE DEĞİLMİ.... O YÜZDEN BU KADAR DOĞRUCULUK YANLIŞ BENCE.........SEVGİLER TATLIM...

    YanıtlaSil
  4. Mavianne'm; fikrimi soran kişi zevklerimizin farklı olduğunu bildiğimiz çok yakın bir arkadaşımsa zaten sormaz :)))) Hiç olmadı 'Gülen sen beğenmezsin ama bak ben ne aldım' der. Ben de kabullenilmiş arkadaş yakınlığından dolayı şaka yollu takılırım. Aslında bu biraz da yakın olmakla ilgili bir durum ama alınmış bir şey için ille de beğenmediğimi özlü(!) sözlerle anlatmayı gereksiz görürüm. Kendi evinde kendi zevkine göre alınmış bir şey için fikrim sorulduğunda kuracağım cümle senin ikinci cümleyle aynı olandır. Artık çok geç :P Yapılacak bir şey yok :P
    Bu durumda gungece, seda ve şehnaz'a katılıyorum ve seni seviyorum :)

    YanıtlaSil
  5. bunun bakış açısıyla çok alakası var çok sevdiğin bir şeyi beğenmediği için eleştiren insanın iyi niyetinden şüphe ederim bu bana göre doğruyu söylemek değil patavatsızlık etmektir.
    ben faz benim tarzım değil diyebilirim.
    he birde şey var burnu havada her şeyi kendi bilen insanlar var ki onun burnunu sürtmek adına "ay buna mı güzel diyorsun" "çok zevksiz" diyebilirim demişimdir pişman değilim :)

    YanıtlaSil
  6. Hımmm! biri sizin canınızı sıkmış anlaşılan ,boşverin var öyle insanlar.Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle katiliyorum ;)
    Sonucta hem herkesin zevki baska böyle seylerde. Hemde ne gerek var madde icin bir insanin suratini asmaya.
    Olumlu cümleler hemde kisiler arasi iliskileri olumlu yönde etkiler bence :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Çok haklısın sevgili Mavi Anne, doğrucu davutluk yapalım derekn kalp kırmak da hiç hoş olmaz bence.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. canım ya
    sen başkasın:)

    YanıtlaSil
  10. olumlu düşünmek
    yapabilen için iyi bir şey mavi annem...
    sana alınmış bir hediye,
    düşünüldüğünü gösterir...
    tabii ki insanların beğenileri farklı ,
    beğenmemek ne demek...
    güzel yürekli arkadaş sevgiyle öperim seni...

    YanıtlaSil
  11. evet kanki ya... tabiki güle güle kullan dersin , sevmiş beğenmiş almış. Valla var böyle dangul dungul insanlar. En iyiyi en doğruyu onlar bilir ya... boş veeer .
    Çook öptüm seni...

    YanıtlaSil
  12. AYŞENİMOOO6 Nisan 2010 14:45

    BENCE O TÜR İNSANLARIN YAPTIĞI DOĞRULUK DEĞİL PATAVATSIZLIK...OĞLUŞLARIN İÇİN SÖYLEDİĞİN SÖZÜ BEN DE KENDİME DÜSTUR EDİNMELİYİM HERHALDE ÇÜNKÜ ASLA BAŞKA İNSANLARI KIRMAM AMA KENDİ HAYATIMLA İLGİLİ HEP OLUMSUZ VE KARAMSAR DÜŞÜNÜRÜM VE BU SÖZÜN BANA GERÇEK ANLAMDA DOĞRU BİR YOL GÖSTERİCİ, YERİNDE BİR ÖĞRETİ OLARAK GELDİ...
    ÇOCUKLARIN SENDEN DUYDUKLARI BU TAVSİYENİN PEŞİNDEN GİDERLERSE EMİNİM HAYATTA AŞAMAYACAKLARI ZORLUK OLMAZ...
    SAYGI VE SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  13. Maviannecim, olumlu cümleler konusuna tamamen katılıyorum.
    Verdiğin örnek doğrucu davutluk değil , tam manasıyla kabalık bence. Böyle insanlara olumlu cümleyi anlatmanın pek imkanı olduğunu düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
  14. Canım başkalarını kırmamak adına kendi fikrimi kendime saklarım böyle durumlarda:)herkesin zevki farklı benim beğindiğimi başkası beğenmek zorunda değil ama evet olumsuz cümle kurmamak bir şey kaybettirmez kimseye katılıyorum.İnsanların özel zevklerine saygı duymak gerekir.çoook öpüyorum.

    YanıtlaSil
  15. Tümüne katılıyorum, haklısın... Ayrıca hepimizin olumlu cümle kurması gerekiyor. Normalde öyleyim, ama ulusal sorunlar konusunda bunu başardığımı söyleyemiyorum.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil